Alla inlägg under augusti 2014

Av Felicia Hellman Olsson - 25 augusti 2014 13:17

Måndag den 25/8-2014


Då var det måndag igen då, jag ganska trött i mitt lilla huvud, igår så jobbade jag ett morgon pass 7-14,30 sen så var det bara att åka hem och lägga sig för kl 22,00 var det ett natt pass som väntade så att jag jag gick av 06,30 i morse och nu kl 14,40 är det matte som gäller gissa vem som är trättade människan i Söderhamn?

Svaret på den frågan är: jag.

Så är det att vara tim - anställd man ta de man får, tur är väl att jag bara har matten, annars så skulle de ha blivit jobbit.

 

Lev Väl....

Av Felicia Hellman Olsson - 23 augusti 2014 17:16

Lördag den 23/8-2014


Ja då är det strömmingsleken denna helg och jag har köpt brända mandlar som är så sjukt gott men och dessutom så jag gunnilla kakor, som är oxå sjukt god, så att just nu är mitt liv fullbordad.

 

Om det skulle vara nog ska dessutom ut och jobba i morgon, så att man får inte lite slantar, de är inte dummt de heller:)

 

Lev Väl...


Av Felicia Hellman Olsson - 20 augusti 2014 12:58

Onsdag den 20/8-2014


Dåså då var man klar med städningen eller klar blir aldrig med städning men jag känner mig nöjd iaf det är de som är huvudsaken.

Så att nu sitter man på skolan och ska försöka att plugga lite matte...Dags att värma upp hjärnan lite:)

 

lev Väl....

Av Felicia Hellman Olsson - 19 augusti 2014 22:21

Tisdag den 19/8-2014


Ja idag har man haft första lektionen i matten och det kändes ganska bra men de kan ändras snabbt de.

Men från de ena till de andra har hållt på och städat min lilla lägenhet nu när på kvällskvisten och jag lovar de är inte klart än, det är nog dags att fortsätta:) för dem som känner min är städning inte på plus sidan om man säger så jag ska nog fortsätta jag....

 

Lev Väl....


Av Felicia Hellman Olsson - 15 augusti 2014 11:17

Fredag den 15/8-2014


Okej jag är inte den personen som delar en massa saker på Facebook men vissa saker delar jag, de är såna saker som jag tycker är viktiga eller saker som jag blir berörd av.

Som tex, att visa barn inte har möjlighet att följa med på klassresa bara en sån sak, jag har haft tur att mina mamma kunnat gjort  så att jag och min syster har kunnat åkt på klassresa med klassen osv. och jag är medveten om att det finns föräldrar som inte har råd att skicka i väg sina barn på klassresa, de skrämmer mig lite gran för att när jag blir äldre då är det faktiskt dom här barnen som ska ta hand om mig en vacker dag.

 

Så att är det inte dags för oss medmänniskor att hjälpa dom hör utsatta familjer och barn för att jag tror någonstans att man kommer att få tillbaka den kärlek och glädje senare i livet. Men det kanske bara jag som tänker så....

 

En till sak som jag blir irriterad och berörd över de är när vi människor skaffar oss djur men vi tar inte hand om dom, då är lin fråga varför skaffar man djur när man inte tar hand om djuret?

De fattar jag inte, jag har haft djur mer eller mindre hela mitt liv, okej nu har jag inget djur för det första jag har inte tid, för det andra jag har inte den ekonomin att ha ett djur.

Men jag tycker så här att djur är vår bästa vän de dömer oss inte, de kommer alltid  att finns vid vår sida tills de dör.

Det är nog dags för oss människor att börja tänka på vad vi gör mot våra medmänniskor och våra husdjur...

 

Lev Väl...

 

 

Av Felicia Hellman Olsson - 13 augusti 2014 21:14

Onsdag den 13/8-2014


Shit nu är det inte många arbetspass kvar på denna sommarvikariat som jag har haft nu under sommaren, jag har liksom bara 3 pass kvar, den blir det skolan som gäller och jobba givetvis.

Men ändå det har dått sjukt snabbt, man har klagat över att det har varit varmt och de har de men det är liksom 4 månad kvar till December och då kommer vi klaga över att de är kallt.

Har kommit på att vi svenskar klagar på nästa allting, är det inte för varmt, så är det för kallt, är de inte för stark mat så är det inge kryda alls i maten.

Vi svenskar borde ta vara på den tid vi har med varandra, ta hand om oss själv och andra, men de kan nog vi svenskar oså lite svåret med...

 

Lev Väl...

Av Felicia Hellman Olsson - 9 augusti 2014 22:15

Lördag den 9/8-2014


Ja men nu var det väldigt längesen jag skev, ska väl försöka att summera denna sommar då...Jag just nu håller jag på att tränar, jag tränar varje dag och sen ska jag börjar i skolan igen och jobba som vanligt. 

Ska ta tjuren i hornen och plugga matte igen, om jag inte får gråa hårstrån sen när jag blir äldre så kommer jag de nu, men jag ska väl överleva de igen:)

 

Har varit på tutbingo men har varken vunnit, fått sidovinst eller fått radvinst. Tror att jag ska ta och skriva om reglerna till nästa år:) Skulle sitta fint de...

 

Och vi är redan inne i Augusti inte så långt kvar till min födelsedag, tycker verkligen inte om att fylla år inte nu iaf, har 5 år kvar till 30 känns inte bra de...

Och jag ska bara meddela att det är 4 månader kvar till December så för er som har klagat över att det har varit en varm sommar svart får ni snö... Kanske är det dags att börja med att köpa julklappar:)

 

Lev Väl...

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards